Sunday, February 3, 2013

Sunday

Lately ni, ntah knapa aku jadi suka plak dengar lagu ratuku from awie. Rasa nak tergelak pn ada sbb aku jarang dgr lagu2 melayu especially lagu lama2 ni.. Tp ntahla.tersangkut dgn lagu ratuku ni. Bila dengar je lagu ni, aku jadi emosional. Aku pn xtau knapa. Mungkin sebab terbawak2 dgn crita dlm novel mlayu yg aku baca skrg.aku jarang baca novel mlayu, tp since dah xde bahan bacaan aku layankan jugak la novel melayu yg mama beli. Ade something dlm lagu ni yang bila aku dgr je, aku akan jadi emosional and terbawak2. And to be honest lagu ni mmg best, how come aku xpnah tau betapa bestnya lagu ni dr dulu? Haha. So ni la lirik lagu ratuku by awie:

Bisikan yg pertama, membawa erti untuk selamanya
Kubagaikan tak percaya apa yg telah ku rasa
Engkau bagaikan permataku, kau pun jua ratuku..

Engkaulah segalanya..engkaulah hanya utk diriku
Aku hanya untukmu, itulah janji ku padamu
Kita bagaikan ombak dan pantai
Takkan terpisah lagi
Walaupun pasangnya, walaupun surutnya laut

Ratapan naluri memanggilkan namamu
Kerana pertemuan itu
Akanku abadikan segala memori
Kulewati waktu itu di dalam pelukanmu
Gugurnya pemisah diantara kita
Terbinalah satu mercu tanda cinta yang setia
Meredahi masa meniti usia
Hingga keakhirnya kuabadi cinta
Di hati ini

So..enjoy.. :)

Xoxo
Nad


No comments:

Post a Comment